Home انجمن ها تماشاخانه مستند خطر رسانه ای Social Dilemma پاسخ به: مستند خطر رسانه ای Social Dilemma

#8262
غزاله شهابی راد
مشارکت کننده

سلام
ممنون از آرزو برای پیشنهاد این مستند.
بیشترین چیزی که من استفاده میکنم یوتیوب هست.گاهی برای چیزهایی که دوست دارم ولی بیشتر برای وقت تلف کردن وقتی کسل هستم…و خب بعدش حالم بهتر نمیشه.

بنظرم توی این مستند برای من اصلی ترین قسمت این بود که آدمها واقعا در نتیجه چیزی که به دفعات میبینند تغییر میکنند.
من تا حالا فقط فکر میکردم آدم ها با شبکه های اجتماعی وقت تلف میکنند. اینکه آمار آسیب رسوندن به خود، در بچه های دوره راهنمایی افزایش چشمگیر داشته، باعث شد میزان آسیب رسان بودن رو حس کنم.
قطبی شدن آدم ها بر اساس گروهشون رو دیده بودم، ولی نمیدونستم گروه های افراطی چطور ازش بهره میبرند.
و اینکه مشکل از اینجاست که درخت مرده بیشتر از درخت زنده ارزش داره، نهنگ مرده بیشتر از نهنگ زنده ارزش داره. و توجه من برای خیره شدن به تصویر گوشی برای شرکت ها بیشتر از مفید گذروندن وقتم ارزش داره.
این جمله باعث شد فکر کنم که توجه من برای خودم چه ارزشی داره؟
من دوست دارم توجهم به چیزهایی باشه که دوست دارم و من رو به کسی که میخوام باشم نزدیکتر میکنند.
اگه شرکت ها این قدر از توجه من سود میبرند پس شاید واقعا باید توجهم رو جدی بگیرم. و ازش یه جوری استفاده کنم.نمیدونم فعلا چطور :)) ولی فکر میکنم با وقت گذاشتن و تحقیق درباره اش میشه جایگزین پیدا کرد.( یه مثال ساده اش اینه که من خیلی فانتزی دوستم و فیلم و سریال های فانتزی دوست دارم ببینم. یه چند تا فیلم خوب دیدم.خیلی کم سریال خوب دیدم. و خیلی وقت ها بعد از چند قسمت حس وقت تلف کردن و هرز رفتن دارم. راه حل جایگزینش کتاب خوندن هست. بسیار جذاب تر و خلاصه تر و با احساس تر…)

یه موضوع دیگه که بهش فکر میکنم تولید محتوای خوب هست. مثلا تو ژاپن روزنامه ی بچه ها هست. که توش با کلمات ساده تری خبرها نوشته شده و معمولا خبرهای شادی هم هستند.
بنظرم یه همچین چیزی برای بچه ها و نوجوون ها و همچنین برای بزرگسال ها خیلی لازمه. تولید محتوا و پخش کردن اطلاعات صحیح، فکر شده و غیر هیجانی.

پ.ن: تو تنظیمات یوتیوب میشه انتخاب کرد که بهم پیشنهاد ویدئو نده. که من انتخاب کردم.

تمام حقوق این وب‌سایت متعلق به جیپسی می‌باشد.